קידום אתרים אורגני בגוגל

איך לבחור מקדם אתרים שיעזור לעסק שלכם להמריא

שתפו בכל הכוח

קידום אתרים נועד להציב את האתר שלך במיקום גבוה בדף התוצאות של גוגל ובמנועי חיפוש אחרים. קידום מקצועי של האתר מבטיח חשיפה רחבה תוך התמקדות בקהל יעד שמאפייניו ידועים מראש, בקבלת לידים איכותיים, בשיפור יחס ההמרה וביצירת נכס דיגיטלי משמעותי ובעל ערך. כדי להשיג את כל התוצאות הרצויות עליך לבחור מומחה לקידום אתרים. איך בוחרים מקדם אתרים מקצועי, יעיל ואמין? לפניכם 5 טיפים שיסייעו לכם לבחור את המומחה.

המלצות וחוות דעת

כאשר אתה מתכנן לרכוש מוצר או שירות חדש, למשל מקרר למשרד, לבטח אתה עורך סקר שוק מהיר, משווה הצעות מחיר, בודק כמה אפשרויות ומעיין במפרט הטכני. בדרך כלל מזמינים שירות מחברה מסוימת רק לאחר קריאת חוות דעת וקבלת המלצות על העסק, כך עליך לנהוג בבואך לבחור מומחה לקידום אתרים.

לכן, בשלב הראשון לבחירת מקדם אתרים כדאי לבקש המלצות מקולגות, מחברים ומקרובי משפחה המבינים בתחום הקידום והשיווק באינטרנט. אם אין לך אפשרות לקבל המלצות מהסביבה הקרובה אליך, תוכלו לקרוא חוות דעת באינטרנט, באתרים מקצועיים, ברשתות החברתיות ובפורומים לקידום אתרים. אפשר להסתמך על חוכמת ההמונים ולבחור מקדם מקצועי על פי המלצות וחוות דעת שתוכל לקרוא ברחבי הרשת, ובעיקר בפורומים ובקהילות שונות ברשתות החברתיות

רושם ראשוני

יש מאות חברות קידום ומאות פרילנסרים העוסקים בקידום אתרים בארץ, לכן הבחירה אינה פשוטה. לאחר סינון ראשוני כדאי לך ליזום שיחת טלפון עם מספר מקדמי אתרים, אפשר גם לתאם פגישת הכרות. בשיחה או בפגישה תוכל להתרשם מרמת המקצועיות ומאיכות השירות של המקדם, רושם ראשוני נחוץ כדי לקבל החלטה חשובה כמו בחירת מומחה לקידום אתרים.

אם המקדם מבטיח לך שתוך שלושה חודשים האתר שלך יופיע במקום הראשון בגוגל – כדאי לך לבחור איש מקצוע אחר.

מקצועיות וניסיון

מומחה לקידום אתרים לומד ומתפתח מקצועית כל הזמן, עליך לזכור כי תחום ה-SEO נחשב למורכב כיוון שגוגל מעולם לא פרסמה מהם המדדים והקריטריונים של האלגוריתם במנוע החיפוש הפופולרי. למעשה, עליך להסתמך על מקצועיות, ידע וניסיון של מקדם האתרים, ומומלץ לבחור רק מקדם מקצועי ובעל ניסיון עשיר בתחום, אך משיקולי תקציב אפשר לבחור גם מקדם בתחילת דרכו, כל עוד התרשמתם ממנו לטובה והוא יכול להציג בפניכם סיפורי הצלחה.

אגב, אחת השיטות לבדיקת מקצועיות המקדם היא לבקש ממנו את כתובת האתר שלו ולבצע חיפוש בגוגל. אם המקדם לא מצליח לייצב את האתר שלו במיקום גבוה בדף התוצאות הראשון בגוגל, יתכן וכדאי לכם לחפש מומחה אחר. עם זאת, עליכם לשאול אותו מראש אילו ביטויים הוא קידם באתר שלו כדי לבחון את המקצועיות שלו.

הצעה מסודרת ומפורטת

קידום אתרים אורגני בגוגל מחייב אותך להשקיע לא מעט כסף בלי לדעת מהן התוצאות הצפויות. כדי להגיע למיקום גבוה בדף התוצאות של גוגל יש להתמיד בקידום האתר לפחות 5-6 חודשים, לפעמים יותר. לכן, עליך לדרוש מהמקדם לשלוח לך הצעה מסודרת ומפורטת הכוללת התחייבות לקידום האתר בשיטות חוקיות, אחרת אתה מסתכן בעונש מגוגל ובמיקום נמוך בדפי התוצאות.

מומלץ לחתום על חוזה קידום מפורט הכולל שלבים, מחיר, נהלי עבודה ודיווח, תקופת התקשרות, תנאי תשלום, סעיף יציאה מהחוזה ועוד.

שקיפות מלאה

מקדם אתרים מקצועי ואמין פועל בשקיפות מלאה ומספק דוחות מפורטים על בסיס שבועי או דו שבועית, בהתאם לחוזה. ברוב המקרים, דו"ח מקצועי של מומחה לקידום אתרים כולל מידע ופירוט על קישורים, פעולות אופטימיזציה באתר, הוספת תכנים, תוצאות קמפיינים מסוג PPC בגוגל, מחקר מילים, גרפים המעידים על ביצועי המקדם והתקדמות האתר בתוצאות החיפוש ועוד.

לסיכום, אין למהר ולבחור מקדם אתרים לפי מחיר או אינטואיציה, יש לקבל החלטה על סמך נתונים, המלצות, ביצועים, מקצועיות ושירות. כדאי להתרחק ממקדמים המציעים פתרונות קסם או תוצאות בלתי אפשריות, כיוון שמומחה מקצועי לעולם לא יתחייב על תוצאות מאחר והוא יודע שהאלגוריתם של גוגל יכול להשתנות בכל רגע.